O maramureseanca la Roma

***MM come Maramures * - nel paese del Verde -
RomaTastic*** - "Roma caput mundi"


domenica 15 novembre 2009

Prima zi la Roma

Studenta si bursa de studii....neasteptata, nevisata, cine ar fi crezut? Daca cineva mi-ar fi spus pe vremea cand aveam 18 ani ca intr-o zi voi ajunge la Roma n-as fi crezut...Si uite, viata mi-a rezervat si aceasta placuta surpriza.
Participasem la concursul pentru aceste burse, in ciuda pesimismului mamei mele care mi-a zis: "eh, crezi c-o sa ajungi tu la Roma? Acolo merg aia cu pile!!" Eu insa nu m-am lasat deloc coplesita de gandurile ei negative si m-am pus la invatat...am "rupt" gramatica italiana pe care o aveam de la o prietena (si careia ii cer scuze), am invatat cam tot ce s-a facut la cursul de italiana si am invatat zi -noapte inchizandu-ma in camera mea. Concursul l-am luat ...prima pe lista, aveam nota cea mai mare la limba italiana (9,50), si acesta a fost primul pas...
Eram grupul Cluj-Baia Mare, adica 2 baimareni si 4 clujeni, total 6 din intreaga tara la disciplina noastra. La Ambasada am mai avut emotii din cauza numelui meu care ajunsese scris gresit, dar rezolvat in final...AlItalia..avion, zborul scurt (asa paruse) si ne-am trezit la Roma la aeroport.
Aici a venit unul dintre asistenti sa ne conduca spre locuinta gasita tot de ei (de la Univeristate) pentru ca madam Busulenga(pe care aveam s-o cunosc personal mai tarziu) nu mai dorea sa primeasca studentii la Academie, ci doar sa ne lase portile deschise (si tot era ceva si asta!)
Si prima mea peripetie: profesorul ne daduse biletele pentru metrou, dar cum nu stiam cum se folosesc, pe al meu l-am pus in masinarie si...l-am tot lasat acolo! :-))Centra Evident am avut "norocul" controlorului, caruia i-am explicat eu ce am patit, si...a fost pana la urma ok, a inteles situatia :-)).
Ajunsi acasa tin sa spun ca prima mea senzatie a fost sa ma simt...acasa. Am deschis larg geamul si am respirat adanca: ACASA! N-as putea sa explic aceasta senzatie...dar am simtit-o din plin la Roma si in fiecare zi.
Inainte de a iesi, dupa cuvintele de rigoare adresate tuturor, domnisoara italianca care era proprietara apartamentului m-a luat mai deoparte si mi-a zis: "prietenului meu cu care am venit, ii placi, ar vrea sa te cunoasca, si nu e vorba de o aventura ci de o relatie serioasa. El e un tip instarit, are multe apartamente in Roma, traieste doar de pe urma lor, daca doresti...".
Am refuzat imediat, nu venisem cu scopuri de "legat la cap" si nu-mi placuse prezentarea cu "instarit"..mi se parea ceva de genul "cumparare" si eu nu am fost niciodata de vanzare. Cum observasem ca ar fi vrut sa insiste am mai adaugat: "io am chef sa ma distrez aici, sunt prea mica pentru relatii serioase".
Si cam asta a fost prima zi....seara nu apucasem sa ne plimbam prea mult, dar eram cazati in centrul istoric al Romei, la doi pasi de Coloseum...

Nessun commento:

Posta un commento

O maramureseanca la Roma
Copyright © http://romamaramu.blogspot.it/

Etichette

maramures (10) roma (10) baia mare (8) neve (4) creasta cocosului (3) zapada (3) Vatican (2) natale in maramures (2) roma sparita (2) tramonto (2) 1910 (1) 1920 (1) 1926 baia mare (1) Auchan (1) Carpati (1) Castel Sant'Angelo e San Pietro (1) Centro di Preparazione Olimpica Acqua Acetosa (1) Demis Roussos - Quand je t'aime (1) Eros Ramazotti - Più Bella Cosa 1996 (1) Festivalul de Datini si Obiceiuri de Iarna Sighetu Marmatiei (1) Frauenbach (1) Gutai (1) Ignis (1) Jocu miresii Maramures (1) La antigua Roma en 3D (1) Lucio Battisti Emozioni (1) Nagybánya (1) Piazza Sant'andrea Della Valle (1) Roma by night (1) Roma vazuta de sus (1) Shakira - Time For Africa - Waka Waka - Inno Ufficiale Mondiali Sudafrica 2010 (1) accademia di roma (1) alb (1) analfabetism (1) anul nou (1) apus (1) atlantide (1) attrazione (1) autunno (1) bacovia (1) baia mare 1 decembrie (1) baia mare magia bianca (1) baita (1) baraj Mara (1) bei tempi di una volta (1) blog (1) brad (1) branduse (1) bucaneve (1) bunica (1) buone feste baia mare (1) calatorii roma (1) campagna (1) canzoni popolari (1) castagno fiorito (1) castan in floare (1) cavnic (1) cele 7 biserici romane (1) cele 7 minunatii ale Romei antice (1) centro storico (1) centru vechi (1) centrul istoric Roma (1) cetera (1) chiacchiere (1) christmas (1) cicarlau (1) città parco (1) colegii spanioli (1) colind (1) colori by M.Grigorescu (1) compagnia (1) coppedè (1) cort (1) costumi tradizionali (1) craciun (1) craciun maramures (1) craciun natale (1) cresta del gallo (1) cucule de primavara (1) curcubeu (1) dans maramures (1) decembre (1) dictionar de regionalisme maramures (1) documentario l'Italia vista dal cielo (1) dragos floare (1) emigrare in Italia (1) emigratia (1) eternità (1) felicità (1) fiori (1) firiza (1) fontana di trevi (1) foto antiche (1) foto antiche baia mare (1) foto net (1) foto storiche di Roma (1) furat la roma de doua ori (1) ghiocei (1) giocare (1) girando maramures (1) haha (1) halloween (1) hotel stefan (1) i colori di Maramures (1) iarba verde (1) il colosseo (1) invartita cu strigaturi (1) la festa delle castagne 2010 (1) la magnifica visione - Nisi Cavalieri (1) la sapienza (1) lapovita (1) lapte proaspat (1) lumini brad (1) luna (1) luna piena (1) luna plina (1) magia biancaBaia Mare (1) magiclandia (1) mamaliga salate (1) maramures craciun (1) maramures magia bianca (1) maramures place (1) maramures places (1) maramureseni despre maramureseni (1) matematicieni maramureseni (1) mercato 1920 (1) minerul (1) mogosa (1) moisei (1) monastero barsana (1) morosenii (1) mr.bean morosan (1) net raiders (1) nicu alifantis (1) ninsoare (1) noci (1) novità (1) numauita (1) nuovo anno baia mare (1) o maramureseanca la Roma (1) odihneasca in pace (1) odihneasca-n pace (1) ospitalitate (1) panorami maramures (1) parc Baia Mare parc (1) parc Baia Mare si muzeul de etnografie (1) parc municipal regina maria baia mare (1) parco (1) parco municipale baia mare regina maria (1) parco romantico (1) pasqua (1) paste (1) poiana boilor 1898 (1) port popular maramuresean (1) poze antice (1) prima zi la Roma (1) primavara (1) primavera maramures (1) pub baia mare (1) rainbow (1) requiescat in pace (1) rest in peace (1) restaurant (1) rip (1) rivulus dominarum (1) roma disparuta (1) roma ricordi (1) romanii de roma (1) roseto (1) sarbatoare internationala (1) sarbatori fericite (1) sat (1) sat Mara (1) sezatoare (1) targ baia mare (1) teatro hotel stefan (1) toamna (1) toamna doamna (1) torre di stefan (1) traditii (1) tradizioni (1) tradizioni popolari (1) trambus open roma (1) trandafiri (1) tur virtual (1) turnul lui stefan (1) tusica lenuta (1) tv maramures live (1) università degli studi di Roma (1) valeni (1) verde (1) viaggio in romania (1) viole (1) virtual tour of rome (1) weekend (1)

Chi sono

La mia foto
Interprete italo - romeno

Lettori fissi